ادکلن اقایون

انتقال تجربیات

دمنوش
ریمل چشم
کرم دور چشم
سیر سیاه
مراقبت های مو
غذای حیوانات خانگی
یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

ادکلن اقایون

تفاوت عطر و ادکلن + اطلاعات ضروری در مورد پرفیوم و دیگر محصولات خوشبوکننده

اطلاعات در مورد عطر و ادکلن و تفاوت هایشان

وقتی وارد یک فروشگاه عطر و ادکلن  فروشی می ‌شوید و از فروشنده می خواهید محصولات را معرفی کند تا انتخاب بهتری داشته باشید، متوجه خواهید شد که اصلاحات متنوعی به کار برده می شود و امکان دارد که شما را گیج نماید. به عنوان مثال فروشنده به شما می‌ گوید که این پرفیوم ماندگاری زیادی نسبت به این ادکلن دارد! ولی تفاوت پرفیوم و ادکلن چیست؟! اگر علاقه دارید این اصطلاحات را بلد باشید و بدانید که تفاوت عطر ادکلن و پرفیوم در چیست؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا ابهامات شما برطرف گردد.

عطرها از لحاظ ماندگاری، دوام و مقدار اسانسی که در آن ها به کار رفته است، به چند دسته تقسیم می شوند:

  • Perfume:  میزان اسانس 15 تا 25 درصد
  • Soie de Perfume:  اسانس حدود 18 درصد
  • Eau de Perfume : اسانس حدود 15 درصد
  • Eau de Toilette  :اسانس 4 تا 10 درصد
  • Eau de Cologne : اسانس 5 درصد
  • Eau de fraiche  یا Deodorant: اسانس کمتر ار 3 درصد که همان اسپری است.

پرفیوم یا عطر

 

اول پرفیوم ها را توضیح می دهیم. سوالی که باید جواب بدهیم این است که پرفیوم چیست؟ در جواب این سوال خوب است بدانید که پرفیوم ‌ها بیش ترین غلظت روغن ‌های معطر را دارا می باشند. این نوع عطر دارای حدود ۶ تا ۸ ساعت ماندگاری می باشد. فلذا اگر در پی عطر دارای دوام می باشید، پرفیوم‌ ها بهترین انتخاب می باشند. البته این را هم بدانید که که به دلیل غلظت بالای این نوع عطر در میان عطرها، قیمت بالا تری نیز دارند.

اگر جزو اشخاصی هستید که پوستتان‌ حساس است بهتر است هنگام خرید عطر به سراغ پرفیوم‌ ها بروید. می ‌پرسید به چه دلیل؟ به این دلیل که عطر یا همان پرفیوم نسبت به دیگر عطرها، خالص ‌تراست و با پوست‌ های حساس سازگارتر می باشد، درنتیجه پس از استفاده از پرفیوم به حساسیت‌ های پوستی  دچار نخواهید شد. در فرمولاسیون عطرها الکل کمی به کار رفته است و به همین دلیل پوست‌ را خشک نمی ‌کنند. به همین دلیل،‌ کمتر موجب به وجود آمدن حساسیت‌های پوستی می گردند.

در مورد مقدار خالص بودن پرفیوم ‌ها نیز خوب است بدانید که به طور متوسط دارای غلظت حدود ۳۰ درصد عطر روغنی می باشند و به همین دلیل نسبت به دیگر عطرهایی که در بازار وجود دارند، سنگین ‌تر و روغنی ‌تر هستند. علاوه بر این، یکی دیگر از خصوصیات پرفیوم ‌ها این می باشد که این عطر ها معمولا در شیشه‌ های خیلی زیبا در بازار وجود دارد و پس از خرید جلوه خاصی به میز آرایش شما خواهند داد.

 

برای این که از عطری که خریده اید بتوانید بهترین بهره را ببرید باید در اسپری نمودن آن روی پوست توجه کنید و آن را اغلب بر روی نقاط ضربان ‌دار مانند گردن و مچ دست استفاده نمایید.

از ویژگی های عطر به شکل خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای بیش ترین غلظت
  • دارای الکل کم
  • دارای ماندگاری نسبتا بالا
  • دارای قیمت بالاتر
  • مناسب جهت استفاده اشخاص دارای پوست‌ حساس

تفاوت عطر و ادکلن

ادوپرفیوم Eau de Parfum

پس از پرفیوم‌ ها به سراغ ادوپرفیوم ‌ها خواهیم رفت. خوب است بدانید که ادوپرفیوم‌ ها پس از پرفیوم ‌ها، دارای بیش ترین غلظت عطرمایه‌ روغنی می باشند. در این گروه از عطرها تقریبا ۱۵ تا ۲۰ درصد از روغن‌ های معطر به کار رفته است.

اگر تصمیم به خرید ادوپرفیوم زنانه یا مردانه که ماندگاری بالایی را دارید، خوب است بدانید که ادو پرفیوم را اگر با پرفیوم مورد قیاس قرار دهیم متوجه خواهیم شد در ادوپرفیوم از الکل و آب زیادی استفاده گردیده و مواد روغنی آن کمی کمتر از پرفیوم است. با این حال باز هم ادوپرفیوم ‌ها به پرفیوم ها شباهت زیادی دارند و این دو نسبت به سایر انواع عطرها، برای پوست‌ های حساس مناسب ‌تر می باشد. رایحه ادوپرفیوم‌ها نسبت به پرفیوم‌ ها مقداری ملایم تر است ولی دوام و پخش بو آن‌ به پرفیوم‌ ها نمی‌ رسند و می شود گفت که ادوپرفیوم ‌ها حدود ۵ ساعت ماندگاری دارند.

از نظر قیمت هم اگر بخواهید بدانید ادوپرفیوم‌ ها قیمت بهتری نسبت به پرفیوم‌ ها دارد، اما باز هم جزو عطرهای گران بوده و علاقه مندان بسیاری دارند.

 

از ویژگی های ادوپرفیوم‌ ها می شود به موارد زیر اشاره نمود:

  • حاوی غلظت بالایی از عطر مایه‌های روغنی
  • برخورداری از ۵ ساعت ماندگاری
  • مناسب برای استفاده روزانه
  • معمول ترین نوع عطر جهت استفاده روزمره

ادوتویلت Eau de Toilette

ادوتویلت مورد دیگر در دسته بندی عطرهاست که در گروه عطرهای سبک قرار می ‌گیرد چون غلظت عصاره روغنی و معطر به کار رفته در آن نسبت به پرفیوم و ادوپرفیوم کمتر است و دارای حدود ۵ تا ۱۵ درصد اسانس روغنی بودار می‌ باشد. در ادوتویلت ‌ها از درصد الکل نسبتا بالایی استفاده شده و به همین خاطر دوام و ماندگاری کمتری دارند. توصیه مفید و پر کاربردی که در این بخش که برای شما داریم این است که ادوتویلت از حیث زمان استفاده مناسب تر است که در طی روز استفاده گردد و پرفیوم و ادوپرفیوم در شب برای استفاده گزینه ‌های مناسب تری می باشند. از نظر قیمت هم اگر می‌ خواهید در مورد ادوتویلت‌ ها بدانید باید بگوییم با توجه به ماندگاری کمی که دارند، طبیعی است که ارزان‌ تر باشند، به همین علت ادوتویلت‌ ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و در دسترس ‌ترین عطرها محسوب می شوند.

روابط دوستی:

ما همیشه دوست داریم در بین دوستانمان محبوب باشیم و از ما به عنوان فردی شایسته و شیک پوش و مورد احترام یاد کنند.

استفاده از عطر مطابق با شخصیت و روحیه‌ی شما در روحیه‌ی دوستان صمیمی شما هم تاثیرگذار است و حتی بالعکس.

پس در ارتباطهای دوستی به دلیل اینکه دوستان از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند، خیلی از فاکتورهای ظاهریشان نیز به هم شباهت پیدا می‌کند.

یکی از این فاکتورها می‌تواند انتخاب عطر باشد. بدلیل اینکه ما زمان زیادی را با دوستانمان می‌گذرانیم، لحظات زیبا را می‌توانیم با بوی خوش ترکیب کنیم و خاطراتی ماندگار بسازیم. چراکه بوی خوش همیشه در ذهن می‌ماند و هرجا که یک بوی آشنا را استشمام کنیم، خاطرات برایمان زنده خواهند شد.

 

 

روابط عاشقانه:

گرچه اخلاق و شخصیت در ایجاد و پایداری یک رابطه‌ی عاطفی موثر است اما نمی‌توانیم نقش ظاهر را در شروع یک رابطه نادیده بگیریم.

طبق تحقیقاتی که بر روی زوج‌های جوان صورت گرفته، نشان می‌دهد که انسانها بیشتر به افرادی جذب می‌شوند که ژن های سازگاری بافتی ماژور (MHC) آنها باهم متفاوت باشد یعنی به نوعی بوی بدن آنها باهم فرق داشته باشد.

پس نقش حس بویایی در یک رابطه‌ی عاشقانه نه تنها موثر است، بلکه حس لذت و خوشی را به همراه خود می‌آورد.

از میان رایحه‌ی طبیعی که برانگیزاننده‌ی احساسات و عواطف عاشقانه می‌شوند، می‌توان به انواع رایحه‌ی وانیل، زنجبیل، فلفل سیاه و دارچین اشاره کرد.

همچنین روایح گلی نیز برحس آرامش و جذابیت شما می‌افزاید.

 

رابطه کاری:

همانطور که ذکر کردیم در دنیای ارتباطات امروزی، تاثیرگذاری در بر روی اشخاص در روند پیشرفت کاری ما بسیار موثر است.

مصاحبه‌های کاری که در اکثر اوقات در محیط های سربسته انجام می‌شوند، بهتر از اگر عطری استفاده می‌کنیم، ملایم و دلنشین باشد. این کار تاثیر مثبتی روی کارفرما‌ و همکاران آینده‌ی شما خواهد داشت.

همچنین اگر درحال تجارت و قراردادهای کاری مهم هستید از عطرهایی استفاده کنید که در کنار ایجاد اعتماد به نفس برای خودتان در طرف مقابل شما نیز حس اعتماد نسبت به شما را برانگیزد.

در این میان عطرهایی با رایحه‌های چوبی یا عنبر پیشنهاد خوبی است.

عطرسازی یکی از مهم‌ترین صنعتها در حوزه‌ی مد و فشن است و بسیاری از برندهای مهم و معتبر در کنار سایر محصولات خود، این محصول را حتما در میان تولیدات خود قرار می‌دهند.

در این مقاله به بررسی رابطه‌ی عطر با ارتباط اجتماعی انسان پرداختیم و تاثیر بوی خوش را روی انسانها و روابطشان با یکدیگر بررسی کردیم.

عطرها می‌توانند تاثیر زیادی روی برانگیختن حس‌های مختلف بر روی ما و افرادی که با ما در ارتباط هستند، گذاشته و حس اعتماد به نفس، جذابیت و شادی و هیجان را برای ما فراهم آورده یا آن را تقویت کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.