ریمل چشم

انتقال تجربیات

دمنوش
ریمل چشم
کرم دور چشم
سیر سیاه
مراقبت های مو
غذای حیوانات خانگی
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

ریمل چشم

ریمل دارای ماده‌ و ساختاری است که به عنوان لوازم آرایشی برای رنگ ‌آمیزی مژه‌ها و ابروها از آن استفاده می‌شود. دشوار است بدانید که هنگام جستجوی ریمل مناسب برای خودتان از کجا شروع کنید. اگر به فروشگاه لوازم آرایشی یا داروخانه بروید و یا حتی یک سرچ در دنیای مجازی داشته باشید، انواع مختلفی از ریمل را می‌بینید.

بنابراین چگونه ممکن است بفهمید کدام یک برای شما مناسب است؟ یا واقعاً ریمل چیست و چه کارایی دارد؟ ما اینجا هستیم تا به شما در این مورد کمک کنیم. اما ابتدا اجازه دهید با اصول اولیه شروع کنیم و با هم گام‌ به ‌گام به سمت هدفمان پیش برویم، با ما همراه باشید

مواد اولیه

با داشتن یک ریمل عالی از ریمل‌های حجیم کننده، بلند کننده، تقویت کننده، ضد آب و فر کننده، می‌توانید بیش از یک ریمل در بین وسایل آرایشی خود داشته باشید. بنابراین باید بدانید که همه ریمل‌ها از نظر عملکرد و مواد تشکیل دهنده برابر نیستند. بیایید با یک تعریف سریع و جامع از ریمل مژه و ابرو شروع کنیم.

این ماده از رنگ‌دانه‌های سیاهی تشکیل شده است که توسط یک پلیمر به هم متصل شدند. از ریمل برای بلند کردن، ضخیم شدن، تیره شدن و تشدید مژه‌های طبیعی شما استفاده می‌شود. این نوع لوازم آرایشی توجهات بیشتری را به چشم‌ها جلب می‌کند. اما انواع مختلف آن در بازار عرضه می‌شود.

 

تاریخچه ریمل

میلیون‌ها خانم از ریمل برای شادابی مژه‌های خود استفاده می‌کنند. از قرن نوزدهم در بین ما جای خود را باز کرده است و این لوله‌ها و برس ها هنوز هم چشم‌ها را جذاب می‌کنند. در اصل، ریمل مژه و ابرو از ترکیبی از روغن و موم ساخته شده است که قوام، رنگ‌دانه و رنگ آن را فراهم می‌کند.

 

ریمل همچنین ممکن است شامل مواد شیمیایی نگه ‌دارنده باشد. این مواد نگه‌دارنده برای کمک به جلوگیری از جمع شدن، لکه‌گیری یا جداسازی در نظر گرفته شده اند.
جالب‌ توجه است که بدانید، ریمل در دوران باستان نیز استفاده می‌شده است.

مصریان (به دنبال آن یونانی‌ها و رومی‌ها) از سرمه برای تیره شدن مژه‌ها، ابروها و پلک های خود برای دفع ارواح شیطانی استفاده می‌کردند. در انگلیس، این ماده آرایشی را از واژه ایتالیایی یا ماسک از دهه 1880 تا دهه 1920 می‌نامیدند.

 

نکته برجسته

در دهه 1930، مایع‌های تیره کننده مژه حاوی مواد ترسناکی مانند سقز، سرمه حاوی سرب و آنیلین، یک ماده رنگ کننده مو بودند که همه آن‌ها بیش از یک زن را نابینا می‌کردند!

اکنون مقررات مواد تشکیل دهنده را به سختی به مواد قابل استفاده در ناحیه چشم محدود می‌کنند. بااین‌حال شما باید مراقب تیمروزال باشید! تیمروزال ماده نگه‌دارنده‌ای است که می‌تواند باعث التهاب ملتحمه و درماتیت پلک (بثورات پوستی) شود. از تیمروزال هنوز در بعضی از ریمل‌ها استفاده می‌شود.

ریمل از چه ساخته شده است؟

تقریباً همه ریمل‌ها حاوی اکسید آهن هستند. اکسید آهن یک ترکیب شیمیایی است که غیر سمی محسوب می‌شود و غالباً همراه با دی‌اکسید تیتانیوم استفاده می‌شود. روغن‌های مورد استفاده در ریمل‌ها شامل مواد طبیعی مانند روغن اوکالیپتوس، روغن کنجد و لانولین هستند.

از موم و موم کارناوبا اغلب برای کمک به سازگاری استفاده می‌شود. ریمل‌هایی که برق می‌زنند یا براق می‌شوند ممکن است حاوی فلس‌های ماهی (که یکی از مواد رایج رژ لب نیز هست) باشند.

اگر شخصی هستید که هر روز از این وسیله استفاده می‌کنید، شاید ارزش آن را داشته باشد که روی گزینه‌ای هزینه کنید که با مواد اولیه مرغوب تولید شده باشد. مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می‌کنید، قبل از خرید حتماً لحظه‌ای به مرور لیست مواد تشکیل دهنده ریمل مد نظرتان اختصاص دهید.

ترکیبات اصلی

ترکیبات ریمل به طور معمول شامل یک رنگ‌دانه کربن سیاه یا اکسید آهن برای تیرگی مژه‌ها است. یک پلیمر که مژه‌ها را می‌پوشاند، نگه‌دارنده و موم‌های ضخیم کننده یا روغن‌هایی مانند لانولین، روغن معدنی، پارافین، بنزین، روغن کرچک، موم کارناوبا و موم شمعدان مواد تشکیل‌دهنده دیگر هستند.

دو انتخاب اساسی وجود دارد: فرمول‌های فاقد آب، یا امولسیون آب و روغن. فرمول‌های بدون آب تمایل به ضد آب بودن دارند و کمتر لکه‌دار یا پوسته‌پوسته می‌شوند. اما پاک کردن آن‌ها دشوار است. امولسیون در مژه‌ها راحت‌تر است اما ممکن است پوسته‌پوسته شود یا لک شود. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این مسائل می‌پردازیم.

 

ریمل‌های قابل شستشو با آب

برای مبتدیان، ریمل‌های قابل شستشو با محتوای آب بیشتری ساخته می‌شوند. بنابراین استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. آن‌ها روی مژه‌ها انعطاف پذیری بیشتری دارند، به این معنی که برای سلامت مژه‌های شما بهتر هستند.

ریمل‌های جایگزین و ضدآب تمایل به خشک شدن و اتصال مژه‌ها به یکدیگر دارند که این امر گاهی باعث کشیده شدن ریشه و از بین رفتن مژه می‌شود.

 

فرمول‌های قابل شستشو کمی بیشتر به آن‌ها اجازه می‌دهند مژه‌ها هنگام لمس، آزادانه و مستقل از یکدیگر کنار هم قرار بگیرند. نکته منفی در مورد آن‌ها این است که به طور کامل خشک نمی‌شوند. این ریمل‌ها می‌توانند اثرات تیره‌ای از محصول را روی پلک پایین شما برجای بگذارند و اطراف چشم‌های شما را لک کنند.

ریمل‌های ضد آب

ریمل‌های ضد آب مقدار آب کمتری دارند و بعضی از آن‌ها فاقد آن هستند. این مسئله باعث ماندگاری آن‌ها در برابر عرق، باران، اشک یا هر نوع رطوبتی می‌شود.

با این حال، از آنجا که بعضی از ریمل‌های مژه ضد آب ساخته می‌شوند، مهم است که شما از مواد پاک کننده مخصوص آرایش چشم یا پاک‌کننده‌هایی که حاوی روغن هستند استفاده کنید و محصول را به آرامی از مژه‌های خود پاک کنید تا از ریزش مژه جلوگیری کنید.

نتایج متفاوت!

هر نوع ریمل ظاهری متفاوت را برای شما فراهم می‌کند. ریمل‌های مختلف فرمول‌های منحصر به فردی برای جلوه‌های مربوطه دارند. برخی از ریمل‌ها بسیار ضخیم هستند، به هر مژه می‌چسبند و باعث می‌شوند که مژه‌ها با یکدیگر درگیر شوند. همچنین توهم مژه‌های بیشتر و خط مژه ضخیم‌تری ایجاد می‌کنند.

بعضی از آن‌ها بسیار نازک هستند، دور هر مژه را می‌پیچد و نوک آن را گسترش می‌دهد و باعث می‌شود هر مژه جداگانه بلندتر شود. به همان اندازه که ریمل مژه و ابرو مهم است برس ها نیز مهم هستند. برای هر نوع ریمل از نوع مختلف، برس وجود دارد تا عملکرد آن را بهینه کند و نتیجه بهتری را برای شما رقم بزند.

پاک کردن صحیح ریمل

به روشی صحیح ریمل را پاک کنید!
اگر می‌خواهید در طی چند سال مژه‌ای برای شما باقی بماند، باید بدانید که استفاده نکردن از محصولات پاک کننده می‌تواند به راحتی باعث ریزش مژه‌ها ‌شود و به ریشه آسیب برساند. این مسئله به طور بالقوه رشد مجدد را سخت‌تر کرده و یا کاملاً متوقف می‌کند.

نکته اصلی که هنگام پاک کردن ریمل باید به آن توجه داشته باشید این است که باید در حالی که هنوز روی مژه‌هایتان است شکسته شود تا پاک شدن با فشار کم و بدون فشار انجام شود.

 

ما به شما توصیه می‌کنیم با استفاده از یک دستمال مرطوب کننده برای پاک کردن آرایش، روی همه چیز به جز مژه‌ها استفاده کنید. سپس، به آرامی یک پاک کننده روغن به مژه‌هایتان بزنید تا ریمل شکسته شود، سپس صورتتان را با آب گرم و پاک کننده خوب بشویید.

نکته مهم!

اگر پاک کننده روغنی در اختیار ندارید، یک دستمال مرطوب آرایش نیز کافی است. فقط چند ثانیه آن را روی مژه‌های خود نگه دارید تا قبل از پاک شدن محصول از بین برنده را جذب کنند. نکته اصلی این است که صرف نظر از آنچه استفاده می‌کنید، با یک دست سبک و به آرامی کار کنید.

قانون اساسی استفاده از ریمل

اما مهم‌ترین قانون در مورد ریمل این است: هرگز بیش از سه ماه از یک ریمل استفاده نکنید!

حقیقت تأسف ‌بار این است که مخزن‌های ریمل مکانی برای میکروب‌ها هستند. شما بارها و بارها آن شانه را کاملاً بالای چشم و مژه‌های خود قرار داده‌اید. شما واقعاً نمی‌خواهید چشمتان را با محصول منقضی شده یا قرار گرفتن در معرض باکتری‌ها به خطر بیندازید. خوب است بدانید که ریمل کوتاه‌ترین ماندگاری را در بین سایر محصولات زیبایی دارد.

چگونه ریمل بزنیم و به کدام مدل برس نیاز داریم؟

نکته مهم دیگر ریمل این نیست که ریمل از چه ساخته شده است بلکه نحوه استفاده از آن است! ما این راهنمای گام ‌به ‌گام را با جزئیات بیشتر در مورد نحوه استفاده از ریمل توضیح داده‌ایم.

در اکثر ریمل‌ها سه شکل اصلی وجود دارد: کلاسیک ، مخروطی و خمیده. برس‌های نازک و کلاسیک معمولاً به بازار عرضه می‌شوند و طرفداران بیشتری دارند. زیرا حجم بیشتری از ریمل را برای هر مژه اعمال می‌کنند و مژه‌های پر حجمی را برای شما به وجود می‌آورند.

نوع برس مورد استفاده برای اطمینان از اینکه به طور مساوی بر مژه‌های شما کشیده شود و مژه‌های شما را به درستی بپوشاند بسیار مهم است. بسته به اینکه اولویت شما بلندترکردن ، تیره کردن یا حجیم‌تر شدن مژه باشد، باید نوع برستان را متناسب با نیاز خود در نظر بگیرید و انتخاب کنید.

 

به طور کلی

  • شانه‌های کوتاه‌تر به مژه‌های نازک‌تر کمک می‌کنند و بدون اینکه جمع شوند، آن‌ها را می‌پوشانند.
  • برس‌های خمیده برای افرادی که مژه‌های صاف دارند و به دنبال کمی فر هستند بهتر است. آن‌ها طول مژه را افزایش می‌دهند. در حالی که برس‌های ضخیم تقریباً برای ضخیم و حجیم شدن مژه‌های شما مناسب هستند.

 

آیا لازم است از پرایمر مژه استفاده کنیم؟

در آخر مطلب ریمل چیست لازم است به پرایمرهای مژه اشاره کنیم. این‌ محصولات مژه‌های شما را طولانی و ضخیم می‌کنند، اما رنگ‌دانه مشابه ریمل ندارند.

اکثراً آغازگرهای مژه سفید هستند و به عنوان پایه‌ای برای قرار دادن ریمل رنگی خود عمل می‌کنند. پرایمرهای مژه معمولاً دارای مویچه های بلندتر و شانه مانندتر هستند که مژه‌های شما را از هم جدا می‌کنند و آن‌ها را برای ریمل آماده می‌کنند.

پرسش و پاسخ

ریمل از چه چیزی ساخته شده است؟

پاسخ : مواد تشکیل دهنده ریمل به طور معمول شامل رنگدانه، کربن سیاه یا اکسید آهن برای تیرگی مژه‌ها است. با نگه‌دارنده و ضخیم کننده از روغن‌هایی مانند: لانولین، روغن معدنی، پارافین، روغن کرچک، موم کارناوبا است.

استفاده از ریمل چه ضررهایی دارد؟

پاسخ: ایجاد آلرژی به دلیل استفاده از مواد نفتی و پمپ کردن برس موجب توقف جریان هوا داخل لوله شده و باکتری تولید می‌کنند؛ که این باکتری‌ها موجب عفونت می‌شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.